close X

“L-Acoustics” ievada līniju masīvu tehnoloģiju nākotnē, laižot klajā L sēriju

1
Losandželosa, Kalifornija - 2023. gada aprīlis - Pagājušajā nedēļā privātā pasākumā, kas notika "Hollywood Bowl", “L-Acoustics” paziņoja par jauno L sēriju ar patentēto “Progressive Ultra-Dense Line Source” (PULS) tehnoloģiju. L sērija ir līnijveida avotu tehnoloģijas virsotnes sasniegums, kas nodrošina maksimālu jaudu, kontroli un konsekvenci līniju masīva dizainā. Pēc debijas BRIT balvu pasniegšanas ar pilotfāzes partneri “Britannia Row/Clair Global”, koncertturnejas ar Helēnu Fišeri un pilotfāzes partneri “Solotech”, kā arī “Coachella Valley” mūzikas un mākslas festivālā ar “RAT Sound” atbalstu, L sērija turpinās pilotfāzes apstiprināšanu ar PRG, “Tokyo Sanko”, “Novelty” un “Winly”, pirms tā būs pieejama ražošanā šoruden
"L-Acoustics" 90. gados ieviesa mūsdienīgu līniju masīvu koncepciju, un trīs desmitgades vēlāk šī tehnoloģija joprojām ir dzīvās mūzikas pasākumu standarts visā pasaulē. "L sērija ir revolucionāra koncepcija koncertu skaņu jomā, kas tapusi, pateicoties 30 gadu intensīvai pētniecībai un attīstībai programmatūras modelēšanas, skaļruņu tehnoloģiju un elektronikas jomā," norāda “L-Acoustics” skaļruņu produktu vadības direktors Žermēns Simons. "Analizējot simtiem projektu, kuros izmantoti līnijveida avotu masīvi visos žanros un vietās, mēs sapratām, ka lielākajai daļai auditorijas ģeometriju un masīvu formu ir līdzīga tendence. Tas ļāva saprast, ka fiksēts elements ar iepriekš definētiem progresīviem leņķiem nodrošinās neticamus kvalitātes, efektivitātes un ilgtspējas ieguvumus." 

L sērija sastāv no diviem elementiem, kas ir paredzēti darbam kopā vai atsevišķi: L2 augšā un L2D apakšā. Viens L2 vai L2D elements nodrošina tādu pašu kontūru kā četri K2 elementi formātā, kas ir par 46% mazāks un 40% vieglāks. L sērijas audio priekšrocības ietver nozarē labāko SPL attiecībā pret izmēriem un vienmērīgu skaņas pārklājumu visā skatītāju zonā, neradot liekus atstarojumus telpā. Līdztekus audio priekšrocībām L sērija revolucionizē uzstādīšanu, aizņemot mazāk vietas kravas automašīnā - tā ir vieglāka, ietver mazāk elementu un prasa mazāk darbību iekraušanas un izkraušanas laikā. 

Jaunās L sērijas jaudas blīvums ir vēl iepriekš nepieredzēts. Katrā elementā ir astoņi trīs collu augstfrekvenču skaļruņi un astoņi desmit collu zemfrekvenču skaļruņi, ko papildina četri sānos novietoti 12 collu skaļruņi ar priekšējiem un aizmugurējiem gaisa izvadiem, nodrošinot efektīvu, augstas precizitātes platjoslas pārklājumu, kuru var virzīt kardiodīdas vai superkardiodīdas formā. L sērijā ir arī L-Acoustics Panflex™ tehnoloģija, kas skaņas dizaineriem nodrošina ātru piekļuvi četriem horizontālās virziendarbības iestatījumiem: 70° un 110° simetrisks vai 90° asimetrisks abās pusēs. Katrā L2 elementā ir četri “Panflex” moduļi, bet L2D elementa augšējos elementos ir divi “Panflex” moduļi, bet apakšējos elementos ir divi fiksēti “L-Fins”, kas ir regulējamas no 110° līdz 140°.  

Džošs Loids, “Britannia Row” inženierijas un īpašo projektu vadītājs, vadīja “BRIT Awards” komandu no projekta izstrādes līdz nodošanai, vienlaikus turpinot pildīt “BRIT Awards Music” FOH inženiera pienākumus. "L sērija bija patiesi iespaidīga pārklājuma vienmērīguma ziņā, bija gandrīz neiespējami sadzirdēt jebkādu pāreju starp masīva elementiem," viņš komentēja. "Tonālais vienmērīgums bija neticams; katram klausītājam bija vienāda audio pieredze. Kardioīdā virziendarbības forma nozīmēja, ka, izejot no pārklājuma zonas, bija grūti noteikt, vai sistēma ir ieslēgta!" 

"BRITs" ceremonijā, kurā mēs dzirdam vadītājus, uzrunas un dažādus muzikālus priekšnesumus, “gain before feedback” attiecība nebija problēma. Pārraides komanda saņēma skaņas signālus, kas bija tīri, pateicoties izcilajai ārpus ass atstarojumu novēršanai. L sērijas skaļruņi skanēja neticami muzikāli, nodrošinot tādu jaudu, kas, ņemot vērā to izmērus, šķiet neiespējami." 

L sērijas darbības efektivitāti nosaka tās forma. Bez starpelementu leņķiem, automātiskās bloķēšanas takelāžas sistēma bez tapām un viens kabeļa savienojums ievērojami samazina atkārtotu iekraušanas/izkraušanas darbību skaitu. Tādējādi tiek radīta uzstādīšanas vide, kas samazina kļūdu skaitu un nodrošina trīs reizes īsāku iekraušanas laiku salīdzinājumā ar līdzīgu K2 konfigurāciju vai līdz pat piecām reizēm ātrāku iekraušanu salīdzinājumā ar “Kara II”.  

L sērija rada vienlīdz lielus ieguvumus attiecībā uz vidi. Sākot ar materiālu ietaupījumu: par 56% mazāk krāsas, par 30% mazāk koka un par 60% mazāk tērauda. L sērija ir taupīga resursu ziņā. L sērijai ir par 30 % mazāks tilpums un par 25 % mazāks svars, salīdzinot ar līdzvērtīgu līnijveida avotu masīvu, un tā arī aizņem mazāk vietas kravas automašīnā, radot degvielas ietaupījumus. L sērijas ietekmi jau var izjust “Solotech” turnejā kopā ar Helēnu Fišeri: "Mūsu L2 sistēma aizņem tikai daļu no kravas automašīnas ietilpības, kas būtu līdzvērtīgai K1/K2 sistēmai," skaidro Holgers Šaders, “Solotech” vecākais konsultants koncertu tūrēm un īpašiem pasākumiem. "Šajā tūrē mēs izmantojām tikai vienu, nevis divas kravas automašīnas, lai nodrošinātu skaņu. Iekraušana ir arī vienkāršāka un drošāka, jo 16 elementu vietā mums ir jāpieslēdz tikai četri elementi." 

Papildus sistēmas efektivitātei L sērija tiek darbināta ar jauno LA7.16 augstas izšķirtspējas tūres tipa pastiprinošo kontrolieri, kas nodrošina L2 un L2D ar 16 augstas jaudas pastiprināšanas un apstrādes kanāliem. LA7.16 ir pieejams jaunajā LA-RAK III tūres sistēmā, kas nodrošina 48 kanālu pastiprinātāju ar vairāk nekā 60 000 vatu jaudu 9U korpusā, kas aprīkots ar “Milan AVB”. Izmantojot LA7.16 augstas izšķirtspējas pastiprinātāju un modernos “Autosolver” rīkus, L sērijas izvades jaudu var nevainojami modulēt, lai sasniegtu rezultātus, kas nav iespējami ar tradicionālo līniju masīvu tehnoloģiju. 

s