close X

Andrea Bočelli koncerttūrē Lielbritānijā — kā L-Acoustics L-ISA sistēma revolucionalizē klasiskās mūzikas skanējumu arēnās

1
Kad Andrea Bočelli producēšanas komanda atklāja, ka iespējams uzstādīt telpisko 7.1 skaņas sistēmu ātrāk nekā tradicionālu stereo konfigurāciju, kļuva skaidrs — viņi atraduši īstu revolūciju. Šī efektivitāte apvienojumā ar L-Acoustics L-ISA Hyperreal Sound tehnoloģijas spēju radīt intīmu koncertpieredzi pat milzīgās arēnās būtiski pārveidoja iemīļotā tenora turneju Apvienotajā Karalistē, noslēdzoties ar iespaidīgu koncertu O2 Arēnā Londonā.

Ātrāka uzbūve, labāka kvalitāte — klasiskās mūzikas jauns etalons

"Patiesībā L sērijas 7.1 konfigurāciju varējām uzstādīt ātrāk nekā klasisku stereo line-array sistēmu," atklāj Davide Lombardi, Bočelli skaņu režisors (FOH). Šis efektivitātes pavērsiens, ko nodrošināja L-Acoustics jaunā L sērija un Clair Global grupas uzņēmums Brit Row, apgāza priekšstatus par telpiskās skaņas sarežģītību un vienlaikus atrisināja klasiskajai mūzikai būtisko problēmu — radīt patiesu tuvību plašās koncertzālēs.
Turnejā piedalījās pats Bočelli, 69 cilvēku orķestris un 60 balsu koris, papildināts ar viesmāksliniekiem katrā pilsētā. Ar vairāk nekā 120 izpildītājiem un ap 100 aktīviem mikrofoniem uz skatuves, tika radīta kompleksa skaņas aina, kas prasīja ārkārtīgu precizitāti un skaidrību.

No Polijas līdz O2 Arēnai — sekmīgas sadarbības turpinājums

Lēmums ieviest L-ISA tehnoloģiju balstījās uz veiksmīgu sadarbību ar sistēmu inženieri Ježiju Kubiaku, kurš jau bija izstrādājis telpisko audio platformu Bočelli koncertiem Polijā sadarbībā ar uzņēmumu Fotis Sound. Šī pieredze mainīja radošās komandas pieeju skaņai, pierādot telpiskās skaņas potenciālu klasiskās mūzikas izpildījumam sarežģītās akustiskās telpās.

Pāreja no stereo uz telpisko skanējumu bija tik iespaidīga, ka mēģinājumu laikā Dublinā pats Bočelli devās zālē, lai izjustu, ko dzird klausītāji. "Viņš pat izteica nelielu skaudību," atceras Lombardi. "Viņš teica: 'Es gribētu dzirdēt to pašu uz skatuves.' Tas brīdis apstiprināja, ka ejam pareizajā virzienā."

7.1 konfigurācija nodrošināja izcilu skaidrību un instrumentu lokalizāciju, kas ļāva saglabāt līdzsvaru starp tenora balsi un pilnu orķestra skanējumu pat 20 000 sēdvietu arēnā.

Tehniskais pārākums — precizitāte apvienota ar efektivitāti

O2 Arēnā Brit Row uzstādīja pilnvērtīgu L-ISA konfigurāciju ar gandrīz 100 skaļruņiem un 40 pastiprinātāju kontrolieriem. Sistēmas dizainu veidoja inženieris Alessandro Cestaro, ietverot piecus L2 un L2D sistēmas skaļruņu klasterus centrālajai zonai, papildinātus ar papildu L/R klasteriem sānos. Centrā tika piekārti KS28 subwooferi, bet skatuves priekšā uzstādīti X8 frontfill un KS21 zemfrekvenču bloki. 270° zonas tika aptvertas ar sānu L2/L2D un A10 Wide/Focus konfigurācijām.

L2 sistēmas kardioīdais dizains bija īpaši nozīmīgs lielajās akustiskajās telpās. "L2 nodrošina izcilu augsto frekvenču kontroli, ļaujot skaņu precīzi novirzīt tur, kur nepieciešams," skaidro Lombardi. "Tas arī samazina skatuves atbalss efektu, nodrošinot labāku monitoringu mūziķiem."

Jauns koncertpieredzes standarts klasiskajā mūzikā

L-ISA sistēmas veiksme balstās tās objektu bāzētajā miksēšanas pieejā, ko kontrolē L-ISA Processor un Controller programmatūra. Tā ļauj precīzi kontrolēt skaņas dinamiku vairāk nekā 100 skaļruņu sistēmā, vienlaikus saglabājot autentisku skanējumu starp visiem izpildītājiem — tas ir īpaši būtiski klasiskajā mūzikā, kur jebkāda mākslīga manipulācija kļūst uzreiz pamanāma.

"Mans galvenais mērķis ir caurspīdīgums," uzsver Lombardi. "Es gribu, lai publika aizmirst, ka atrodas 20 000 cilvēku arēnā, un sajūtas kā intīmā teātrī."

Šī filozofija ideāli sakrīt ar Bočelli māksliniecisko redzējumu. Viņš ir slavens ar savu dzirdi un uzmanību detaļām, un regulāri pieprasa, lai skaņas kvalitāte būtu vienlīdz perfekta ikvienam skatītājam — neatkarīgi no vietas zālē.

Jauni horizonti klasiskās mūzikas producēšanā

Bočelli turnejas panākumi iezīmē pavērsiena punktu klasiskās mūzikas koncertiem lielajās arēnās. L-Acoustics un Brit Row pierādīja, ka telpisko audio sistēmu iespējams uzstādīt ne tikai ātrāk par tradicionālajām, bet arī sniegt pārāku skaņas pieredzi māksliniekiem un skatītājiem.

"Bočelli ir unikāls ar savu precizitāti un pazemību," saka Lombardi. "Kad mākslinieks ar šādu reputāciju pēc L-ISA klausīšanās tev saka: 'Šādi mūzikai ir jāskan,' — tas ir brīdis, kad saproti, ka esi palīdzējis radīt ko īpašu. Kaut ko, kas vienlīdz kalpo gan mākslai, gan publikai."

products

s