close X

“L-Acoustics” aizraujošā skaņa Dubaijas “Expo City”

1
Kad 2021. gada septembrī pēc gadu ilgas kavēšanās pandēmijas dēļ tika atklāta izstāde "Expo 2020", tā ar uzviju attaisnoja pirms pasākuma izskanējušo informāciju. Sešu mēnešu laikā to apmeklēja vairāk nekā 24 miljoni apmeklētāju, un tajā bija 200 paviljoni, kas pārstāvēja 191 iesaistīto valsti. Izstādi papildināja greznas atklāšanas un noslēguma ceremonijas, kas notika iespaidīgajā Al Vasl kupolā, kas speciāli uzbūvēts Expo pilsētas vajadzībām.

Al Vasl, kas arābu valodā nozīmē "savienojums", ir Dubaijas vēsturiskais nosaukums, kur par 438 hektārus plašā Expo pilsētiņas centrālo punktu kļuva tāda paša nosaukuma kupols. Patiesībā "savienojums" bija galvenā izstādes tēma, kuras mērķis "Savienot prātus un radīt nākotni" izpaudās kupolā, kas kalpoja kā fiziska saikne starp trim tematiskajiem izstādes rajoniem: Iespējas, Mobilitāte un Ilgtspējība. Tā daļēji atvērtais dizains savieno iekštelpas ar āra telpām, ietverot gan slēgtas, gan atklātas telpas. Kupola iekšējais tilpums ir 724 000 kubikmetru, un tajā atrodas pasaulē lielākais 360 grādu projekcijas teātris. 

Tā kā Al Vasl vadības komandai bija nepieciešama inovatīva audio sistēma, kas spētu apmeklētājus iegremdēt daudzveidīgā audio satura klāstā, tā vērsās pie “Auditoria Pty”, lai izstrādātu, un “Creative Technology Middle East” (CT ME), lai uzstādītu “L-ISA Immersive Hyperreal Sound” tehnoloģiju un “DiGiCo” miksēšanas konsoles Expo 2020 vajadzībām.

"Kupola tehnoloģijai bija jābūt priekšplānā," saka Endrjū Nu, "CT ME" sistēmu integrācijas biznesa attīstības nodaļas vadītājs. "Expo 2020 vēlējās, lai tā būtu pilnībā elastīga un funkcionāla sistēma. Sākotnēji tā bija fona un priekšplāna sistēma, taču drīz vien viņi saprata, ka, sapņojot par neticami aizraujošu saturu, ir jāpaaugstina skaņas kvalitāte, lai tā atbilstu video."

Kupola mērogs atspoguļojas “L-Acoustics” skandās, kas uzstādītas kā daļa no milzīgās, telpiskās skaņas sistēmas: kopumā 432 “Kiva II” skandas, kas izvietotas 27 blokos pa 16 skandām katrā, kā arī 24 KS28 zemfrekvenču skaļruņi, kurus visus darbina 54 LA4X un 12 LA12X pastiprinošie kontrolieri. Tas atrodas "Optocore" tīklā, kas tiek kontrolēts ar "DiGiCo" konsolēm un 4REA4 miksēšanas dzinējiem, kā autonoma sistēma, kuru var pilnībā vadīt no vadības telpas. Divi L-ISA procesori nodrošina visaptverošu audio kontroli. Centrālā kopņu sistēma ietver sešus četru A15 masīvus un divus trīs A10 masīvus, divus "Focus" un "Wide" katrā masīvā, kā arī KS21 zemfrekvenču skandas.

CT sistēmu integrācijas nodaļai izdevās paveikt arī gandrīz neiespējamo - visu audiosistēmu padarīt gandrīz neredzamu. “Kiva II”, kuru krāsa ir saskaņota ar iekštelpu interjeru, ir nevainojami iestrādātas kupola tērauda konstrukcijā, ļaujot masīviem atdarināt konstrukcijas līnijas. Nu komentē: "Viss kļūst it kā neredzams - ja nezini, kur atrodas skaļruņi, tu tos nepamanīsi." Sistēmu fiziskās ieviešanas izaicinājumi tika risināti ar iespaidīga mēroga komandas darbu. "Galvenais faktors bija komandas izcilība," turpina Nu. "”Auditoria Scott Willsallen” un “L-Acoustics” izstrādāja shēmu, kas patiešām darbojās - “Kiva II” tika izvēlēta, ņemot vērā konstrukcijas ģeometriju, un mūsu atjautība ļāva mums uzstādīt KS28 zemo frekvenču skaļruņus moduļos, kuru piekļuves caurumi bija tikai nedaudz lielāki nekā paši zemo frekvenču skaļruņi."

“Creative Technology” un “Auditoria” sāka darbu pie instalācijas skaņas dizaina 2019. gada sākumā, lai iekļautos sākotnējā Expo atklāšanas termiņā - 2020. gada oktobrī. Kad izstāde tika pārcelta par gadu, komandas izmantoja iespēju pārskatīt dizainu un sākt izstrādāt izstādes ikdienas satura pārvaldības kontroli.

"Auditoria" arī nodrošināja un nodrošināja skaņu režiju iespaidīgajai atklāšanas ceremonijai 2021. gada oktobrī, ko veidoja Sebastians Hamonds un kurā 3000 skatītāju kupolā kopā ar TV skatītājiem uzstājās Ellija Gouldinga, klasiskais pianists Lang Langs un Andrea Bočelli. 2022. gada marta noslēguma ceremonijā, ko arī organizēja un vadīja "Auditoria", notika Kristīnas Agileras, Noras Džounsas un Jo-Jo Ma koncerti. Vilsalens norāda: "Atklāšanas ceremonijā tika izmantoti tūkstoš skaļruņu - un tie visi bija “L-Acoustics!"”

Izstādes laikā aizraujošā pieredze tika papildināta ar pārklājuma sistēmu, ko nodrošināja "Agora". "Runājot par kontroli, tās kulminācijas brīdī mums bija pāris "DiGiCo Quantum 7s" atklāšanas ceremonijā, pāris "DiGiCo Quantum 7s" monitoru un pāris "DiGiCo Quantum 7Bs" pārraidei," turpina Vilsalens. "”Quantum 7” duālais dzinējs atradās vadības telpā, vadot satiksmi, un trīs 4REA4 rāmji veica dažādus citus matricēšanas pienākumus.

"Jebkuras visaptverošas vides galvenais uzdevums ir nodrošināt, lai jebkurš klausītājs varētu skaidri dzirdēt un identificēt visus skaņas avotus. Mēs noteicām "Kiva II" masīvu izvietojumu uz režģa, izveidojot klausītāju zonu gan dārzā, gan visā teritorijā. Ja klausītājiem ir iespēja dzirdēt katru masīvu, tas nozīmē, ka, ja skaņas avots pārvietojas pāri skatuvei, ikviens var dzirdēt to pašu avotu, kas pārvietojas pāri skaņas telpai."

Sešus mēnešus ilgajā Expo izstādē Al Vasl kupolā katru dienu tika demonstrēts oriģināls audio saturs. “Auditoria” Dubaijā uzbūvēja divas studijas, kas aprīkotas ar “L-ISA Studio” programmatūru imersīvas skaņas miksēšanai, lai atbalstītu audio satura veidotājus satura izstrādē. "Piemēram, ja “Emirates” kupolā veido piecu minūšu garu tematisku fragmentu, viņi ielādē savus audio failus uz rediģēšanas programmā, un mūsu komanda tos pārveido par kaut ko piemērotu 27 kanālu iegremdējošai skaņas sistēmai," skaidro Vilsalens. "Visu 12 mēnešu laikā ar mums bija audio ražošanas vadītājs Ītans Karijs, savukārt vecākais redaktors Stīvs Logans rūpējās par studiju un pārvaldīja LISA autorizāciju jebkuram saturam, kas nonāca “Plaza”. Viss tika veikts ar L-ISA, un, tiklīdz bija izstrādāta darba plūsma, mēs pie tās pieturējāmies."

"Auditoria" komanda iepazīstināja satura veidotājus ar "L-ISA Studio" programmatūru, ko var lejupielādēt uz Mac vai PC klēpjdatoriem, lai viņi varētu pārbaudīt savu darbu pirms ieraksta veikšanas. Tas arī ļāva "Auditoria" simulēt dažādas klausīšanās pozīcijas Al Vasl ēkā un pēc tam to atveidot studijas skaļruņu sistēmai tiešraidē. "Trajektoriju autorizēšana ar programmatūru, tāpat kā ar jebkuru citu rediģēšanas sistēmu, ir neticami efektīva," saka Vilsalens. "Radošums patiesībā slēpjas saturā, ko radītāji ievieš uz šiem objektiem; viss, ko mēs patiesībā darām, ir to pārvietošana skaņu ainavā. Taču tas, ka spējam to izdarīt ātri, viegli un patiešām precīzi, izmantojot spraudni, padara darbu ļoti vienkāršu." Liela daļa ikdienas satura kupolā tika iepriekš producēta un jau iepriekš miksēta, radot atskaņošanas materiālu, kas tika palaists pēc laika koda. Taču Expo laikā kupolā notika arī seši vērienīgi koncerti, sākot ar 50 cilvēku orķestri un beidzot ar grupas "Coldplay" uzstāšanos.

Al Vasl kupols ir dizaina, būvniecības un tehnikas triumfs. Tas ir arī apliecinājums tiem, kas strādāja pie projekta. "Tas nebija saistīts ar izaicinājumiem, ar kuriem mēs saskārāmies," saka "Creative Technology" pārstāvis Nu. "Tas bija par komandas darbu un sadarbību. Daudzi cilvēki ir pelnījuši atzinību, jo īpaši Pīters Herings, CT inženiertehniskā departamenta vadītājs, un Edijs Hirads, kuram bija jāveic ārkārtīgi svarīgais koordinācijas uzdevums uzstādīšanas posmā. Visi izstādes organizatori vēroja mūs, un visi bija apņēmības pilni realizēt iecerēto. Neraugoties uz projekta lielumu un sarežģītību, Al Vasl bija viens no raitāk īstenotajiem projektiem, pie kura man jebkad ir nācies strādāt, un mēs ļoti lepojamies ar to, ka bijām tajā iesaistīti."

Papildus kupolam “L-Acoustics” sistēmas bija pieejamas arī vairākās citās plašās izstādes pilsētiņas telpās: Dubaijas Tūkstošgades amfiteātrī tika uzstādīta vēl viena L-ISA konfigurācija, izmantojot "Kiva II", Jubilejas parkā tika izmantotas K1 un K2, trijās rajona skatuvēs un "The Forum" tika izmantota "Syva", ko piegādāja un ekspluatēja "Neumann and Mueller", bet 2. zālē tika izmantota "Kara", ko piegādāja un ekspluatēja "Agora".

Katrā pasākuma norises vietā tika uzstādīts "DiGiCo" miksēšanas pults, izmantojot dažādus to modeļus: Dubaijas Tūkstošgades amfiteātrī tika uzstādīti divi "Quantum 7", vēl divi - uz Jubilejas parka skatuves, trīs "SD9" - uz Rajona skatuvēm, divi "Quantum 338" - 2A zālē un trīs "SD11" - mēģinājumu telpās. “DiGiCo” 4REA4 procesori ir aprīkoti arī ar vairākām darbības zonām, tostarp VIP zonu ar skatu uz Al Vasl, kas arī aprīkota ar “L-Acoustics” X4i un “Syva Sub”.

"Jūs nevarat dzirdēt skaņas sistēmu no VIP zonas, bet jūs varat redzēt projekcijas, tāpēc mēs izmantojam 27 tīkla satura kanālus un piegādājam tos 18 kanālu versijā, izmantojot vēl vienu 4REA4," norāda Vilsalens. "Tas mums nodrošina vietējos resursus, ja viņi vēlas kaut ko izvietot uz vietas, kā arī līmeņa kontroli."

Papildus “DiGiCo” produktiem, kas bija pieejami izstādes laikā, atklāšanas un noslēguma ceremonijās tika piesaistīti papildspēki - atklāšanas un noslēguma ceremonijā tika izmantotas sešas "Quantum 7" konsoles, no kurām divas tika izmantotas FOH, viena monitoriem, divas pārraidēm un viena mājas konsole, ko nodrošināja "Agora".

Pēc tam, kad Al Vasl kupols nodrošināja lielisku norises vietu iespaidīgajai Expo 2020 izstādei, tas turpina pārsteigt apmeklētājus, kļūstot par pastāvīgu norises vietu un kultūras pieminekli. Kupols ir kļuvis par pastāvīgu Expo pilsētas sastāvdaļu kā viena no nedaudzajām pēc izstādes palikušajām būvēm. Pārejot no pagaidu būves uz pastāvīgu vietējās panorāmas daļu, Al Vasl turpinās kalpot kā pasākumu vieta, kas spēj uzņemt līdz pat 10 000 cilvēku lielu pūli, kā arī kā "enkurs" Expo City 2020 - daudzfunkcionālai attīstībai, kas ietver birojus, viesnīcas un jauno Dubaijas izstāžu centru, vēl vienu Expo izstādes mantojumu.

"Darbs pie šī projekta ir bijis neticams, un par panākumiem liecina visi tie smaidi un fotogrāfijas, ko cilvēki uzņēma, kad Expo bija atvērts, un drīz vien, kad Expo City atdzīvojās," saka Nu. "Vislabākais ir nepārtrauktība."

Šim nolūkam sistēmas tika pārkonfigurētas, un galvenā vadības telpa "DiGiCo Quantum 7" tika aizstāta ar "DiGiCo Quantum 338". "Joprojām ir 4REA4 “Pearl Majlis”, 4REA4, kas veic vietējo monitoringu pašā vadības telpā, un vēl viens matricas miksēšanai pagrabā, lai nodrošinātu zemfrekvences utt.," piebilst Vilsalens. "Dažādi “SD-Racks” ir izkaisīti visapkārt, bet visi atrodas vienā lielā “Optocore” tīklā ieejas pusē. Izvads ir AVB un “Optocore” tīkla kombinācija. Al Vasl krājumā ir otra “DiGiCo Quantum 338”, kas tiek izmantota vai nu kā monitora panelis, ja tas ir nepieciešams, vai kā konsole, ko viņi var novietot auditorijas zonā, ja dzīvais pasākums ir sarežģītāks, vai arī jebkura kritiska notikuma gadījumā viņi var pievienot šo konsoli vadības telpā kā dublējumu."

"Mēs vēl precīzi nezinām, kāda būs kupola nākotne," secina Nu, "Mēs ar nepacietību gaidām, kad būsim daļa no šīs nākotnes, kad kupols realizēs savu patieso potenciālu - nodrošināt iespaidīgu izklaidi gan vietējiem iedzīvotājiem, gan viesiem."

products

s